Egyéb

Dreesen: Csak annyit adunk ki maximálisan, amennyit kitermeltünk

A Bayern pénzügyi igazgatója az n-tv-nek adott interjújában beszél a klub anyagi helyzetéről, statégiájáról.


Herr Dreesen, rekordforgalmat jelentettek a tavalyi évre. Mekkora szerepe van ebben Uli Hoenessnek?

Így van, valóban fantasztikus év van mögöttünk. Megnyertük a bajnokságot, valamint a kupát is, és üzletileg is nagyon sikeres évünk volt. A 750 milliós forgalom minden tekintetben rekord. Uli Hoenessnek természetesen ebben is hatalmas szerepe volt, csakúgy mint Karl-Heinz Rummeniggének. Továbbra is a felügyelőbizottság tagja marad, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy a jövőben is hozzá fogja tenni a magáét.

Az új elnök nyomdokaiba nem akárkinek, hanem Herbert Hainernek kell lépnie. Felül lehet múlni egyáltalán egy ilyen évet?

Herbert Hainer már évek óta a felügyelőbizottság tagja, kívülről-belülről ismeri a Bayern Münchent, hatalmas Bayern szurkoló, valamint az Adidas vezetőjeként irányított már ekkora céget. Biztosan nagyon sokat fog nekünk segíteni a jövőben az ötleteivel, hogy újabb rekordokat dönthessünk.

Mi a legrosszabb ami az FC Bayernnel történhet, az ön szemszögéből mint pénzügyi vezető?

A válasz lehet hogy furcsa lesz: a legfontosabb hogy a csapat a pályán jól teljesítsen és jöjjenek az eredmények. Nálunk a Bayernnél mindenkinek ez a legfontosabb. A legrosszabb ami történhetne, ha ezek az eredmények elmaradnának.

80 millió €-t fizettek egy játékosért és akár további 100 milliót is kipengettek ettek volna. Megérti, ha bizonyos emberek ezen összegek hallatán csóválják a fejüket és képtelenek ezt elfogadni?

Természetesen igen, ezek hatalmas összegek. Mindegy, hogy 80 millió € vagy több, ez elképzelhetetlenül sok pénz. Teljesen legitim a vita arról, hogy ér-e egyáltalán akármelyik játékos ennyi pénzt. Követnünk kell a piacot, hisz meg akarjuk erősíteni a csapatunkat. Ha tartani akarjuk a lépést, muszáj kifizetni ezeket az összegeket, ha már megkerestük. Nálunk ez a legfontosabb szabály: csak annyit adunk ki maximálisan, amennyit magunk kitermeltünk, és egy centtel sem többet. Mindenki láthatta, hogy az utóbbi években mennyire megemelkedtek ezek az összegek. Ez annak köszönhető hogy ha ,,A” csapat vesz egy játékost ,,B” csapattól 80 millió Euróért, ,,B” csapatnak máris ennyivel több kiadható pénze van. Így vándorolnak ezek a pénzek a klubok közt. A rendszer részei. Ennél is nagyobb téma a játékosok fizetései, melyek szintén nagyon megemelkedtek az utóbbi években és ezek a pénzek ráadásul a rendszeren kívülre vándorolnak…

Mit gondol, hogyan fognak változni ezek az összegek a jövőben? Van egy határ?

Ezt nehéz megmondani. De biztos, hogy mindig lesznek olyan topjátékosok akik fel tudják tornázni a fizetésüket. Valószínűsíthető, hogy ha a jövőben a bevételek növekedni fognak, akkor a fizetések is, bárhol máshol is így működik. Ám csak az igazi topkategóriás játékosok vannak abban a helyzetben, hogy igazán nagy összegekről alkudozhassanak.




Hogyan akarja elérni a még ennél is magasabb bevetételt?

Ez természetesen mindennap foglalkoztat minket. Ennek több összetevője van. Az egyik ilyen, amivel nem tudunk tervezni, az a csapat teljesítménye. Ha jönnek a sikerek, automatikusan nő a klub márkaértéke, valamint bevételt termelünk például a Bajnokok Ligája bónuszai által. Amivel mi tervezni tudunk, azok a reklámok, a szponzoraink, a külföldi aktivitásaink, melyek nagyon jó bevételi mixet alkotnak. A tavalyi évben a bevételeink 27%-a a reklámokból származott. Ez kimagasló érték. Versenyképessé tesz minket, valamint továbbra is invesztálni fogunk a külföldi tevékenységeinkbe.

Hol találhatóak ezek a külföldi aktivitások, hogyan kell ezeket elképzelni?

Mint bizonyára tudják, jelen vagyunk az USA-ban, valamint Kínában is. Futballiskolákat alapítottunk, valamint regionális partnerségeket kötöttünk. Ezek hatása még nem érezhető Németországban, de hosszútávon mindenképp bevételekre számíthatunk ezen forrásokból. Valamint tovább dolgozunk az olyan globális partnereinkkel mint az Audi vagy az Adidas, melyek világszerte jelen vannak.

Az FC Bayernnek az angliai piacon nem csak hatalmas klubokkal kell szembenéznie, hanem invesztorokkal, bizonyos esetekben egész országokkal. Hogyan terveznek lépést tartani? Elképzelhető, hogy változtatnak a politikájukon, avagy továbbra is lesz egy pont ahonnan nincs tovább?

Nem gondolom hogy változtatnánk. Jól egyensúlyoztunk az utóbbi években. Az elmúlt hat évben négyszer játszottunk elődöntőt a Bajnokok Ligájában. Azelőtt nyertünk, anélkül hogy adósságokba vertük volna magunkat. Természetesen el kell gondolkodnunk. hogyan vesszük fel a versenyt az angol csapatokkal, de optimista vagyok. Ám az FC Bayerrnél továbbra is fontos szempont marad, hogy maximalizáljuk a sportsikereket, úgy, hogy a piacon továbbra is szolídak maradunk.

Mikor érik el az átigazolási piacon a 100 millió Eurót? Ez csak idő kérdése?

Tudom hogy ez egy szép kerek szám, ezért olyan érdekes. Németországban még senkiért nem fizettek ennyit, ezért mindenkit érdekel a téma. De továbbra is azt mondom hogy előbb ezt a pénzt elő kell teremteni! Aztán meglátjuk.

Egyes gazdasági kutatók recessziót kiáltanak. Milyen hatással lenne az FC Bayernre egy esetleges gazdasági válság?

Ez természetesen foglalkoztat bennünket. Ám egy stabil gazdasági modellel rendelkezünk. Hosszútávú szponzori, partneri szerződésekkel,  melyek bizonyosan kiállnának egy gazdasági hullámvölgyet. Van egy Allianz Arenánk, ahol garantált a teltház. Továbbá évekre szóló nemzetközi TV-s szerződéseink vannak. Ezekre mindig számíthatunk. Biztos vagyok benne, hogy egy gazdaságilag nehéz helyzetben is jó eredményeket tudunk majd produkálni.



Hozzászólnék

Szólj hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

To Top