A Bayern logo jelentette a legnagyobb kihívást a tervezőknek.
A 2005-ös átadás óta minden évben fejlesztették, az 1860 kiköltözése miatt viszont idén végezték el a leglátványosabb újításokat a Bayern stadionjában, az UEFA által ötcsillagosra, legmagasabb minőségi színvonalra rangsorolt Allianz Arénában. A leglátványosabb elem egyértelműen a Nordkurvét díszítő Bayern logo, de a középső karéj kipirosítása és az „FC Bayern München”, illetve a „Mia san Mia” felirat is kizárólag már a Rekordbajnok vonásait jelzi.
Nem csak a lelátót, a színfalak mögötti szurkolói járatokat is feldobták, ezeket a klubtörténelem jelentős pillanatait megelevenítő festményekkel, graffitikkel pingálták ki. További újításként vezetik be a többszörhasználatos, Bayern játékosokkal ellátott műanyag poharakat, hatályba lép a lelátók alatti dohányzási tilalom, illetve az Arena Carddal való fizetés. Egyéb biztonsági intézkedéseket is bevezettek.
A logo elkészítése négy hetes, nagyon aprólékos munkát igényelt, a stadion vezetője, Jürgen Muth nyilatkozott erről: „Számítógépen ezt nem lehet egy az egyben szimulálni. A Südkurvéban ültünk és színes, műanyag zacskókkal teszteltünk. Műanyag zacskókkal. A valóságban kb így nézett ki: „A kéket egy méterrel lejjebb, a fehéret inkább jobbra.” Az ilyesmit csak a valóságban lehet lebonyolítani és végül egy olyan banális megoldás vált be, mint a zacskók. Ez volt a legnagyobb kihívás.”
A szürkéről pirosra lecserélt 25 ezer szék mindegyikét értékesítették, amelyet jótékony célra használt fel a klub. Hogy hova fejlődhet még a stadion? Az elkövetkezendő időszakban a beltéri fényekkel foglalkoznak majd, a piros megvilágítás mellett a tetőre is fényeket fognak tudni montázsolni.
Az Allianz Arena a 2020-as EB-n egyedüli német stadionként lesz jelen, de a 2024-es EB pályázatban is tevékeny részt fog vállalni. Alábbi videón pedig részletesen is megtekinthetitek az újításokat.