Interjú / Nyilatkozat

Wacker: Még erősebben akarunk kötődni az amerikai szurkolóinkhoz

A Bayern nemzetközi stratégiáért felelős vezetője az FCB.de-nek érdekes részleteket árult el az USA-ban uralkodó futballszeretetről.


A Bayern különítménye hétfőn 8:30-kor indul útnak, hogy az amerikai Audi Summer Tour program keretein belül egy héten át készüljön az új szezonra és népszerűsítse az FC Bayern márkanevet, illetve a csapatot. A klub nemzetköziesedésért és nemzetközi stratégiáért felelős vezetőjével, Jörg Wackerrel készült interjút olvashatjátok.


Herr Wacker, az FC Bayern hétfőn az USA-ba,  először Philadelphiába, majd Miamiba utazik. Melyek az Audi Summer Tour 2018 súlypontjai?

Számunkra az Audi Summer Tour alapvetően arról szól, hogy az FC Bayern márkanevet nemzetközi szinten tovább népszerűsítsük. A középpontban természetesen az International Champions Cup, a Juventus és a Manchester City elleni topmeccsek állnak, akik a saját bajnokságuk aktuális bajnokai. Ezekkel a meccsekkek, illetve a Philadelphiában és Miamiban való ottlétünkkel még erősebben akarunk kötődni az amerikai szurkolóinkhoz. Ezért a helyszíneken lesznek fanfesztiválok, kispályás bajnokságok, amelyeken egykori legendáink is részt vesznek. Ezenfelül lesznek marketing-, kultúrális-, és sajtóesemények is, de az NBA és az NFL képviselőivel is lefixáltunk pár szakmai megbeszélést. A program igényes, sokoldalú, érzelmes lesz. Nagyon örülök neki!

A 2016-os amerikai túra úticélja Chicago, Charlotte és New York voltak. Miért esett most a választás Philadelphiára és Miamira?

Mindkét keleti város vonzó és tökéletesen illik a nemzetközi stratégiánkba. Philadelpha egy élénk sportváros. Az Eagles a jelenlegi NFL-bajnok. Ezenkívül van ott pár Bayern fancsoportosulás is. Miami közép és dél-amerika belépővárosa. Ez nagyon érdekes számunkra, mert egy ideje intenzíven foglalkozunk Latin-Amerikával is.

Milyen népszerű ma a labdarúgás az Egyesült Államokban?

A futball évek óta nagyon jó fejlődésen ment keresztül az USA-ban. A fiatalok számára a labdarúgás lett az elsőszámú sport, ez komoly jelzésértékkel bír. Jelenleg 25 millió aktív férfi és hölgy labdarúgó van ott, ebből 18 millióan 18 évnél is fiatalabbak. Ezzel egyik sportág sem tud versenyezni és egyik sem tudja ezt a fejlődést fenntartani. Nagy hatással van erre a futballszerető spanyol lakosság növekvő populációja, amely össszesen 60 millió embert tesz ki.

A Bayern utazó kerete.



Ez azt jelenti, hogy az FC Bayern profitál ebből a dinamikusan fejlődő piacból?

Természetesen. De abból is, hogy Rudolf Vidal irányításával az FC Bayern amerikai irodáinak munkatársai 2014 óta nagyszerű munkát végeznek. A Bayern szimpatizánsainak száma az elmúlt négy évben szinte megduplázódott az USA-ban, most körülbelül 27 millióan vannak. Az észak-amerikai fanklubok száma 139-re sokszorozódott meg és időközben 6500 tagból áll. Gazdaságilag is passzol az irányvonalunk: Az FC Bayern hét olyan vállalattal kötött szerződést, amelynek az USA-ban van a központja – például, a Goodyear, Procter & Gamble, Beats, EA Sports vagy az OXiGEN.

Nemrégiben meghosszabbították a GPS-szel való együttműködést is.

Igen – ez egy nagyszerű partnerkapcsolat és egy jó példa a működő és sikeres ifiprogramra. A GPS, azaz a Global Premier Soccer a 2014-es kooperációnk elején 60 ezer gyermeket számlált a futballszervezetében. Ma, négy évvel később 25 városban 100 ezer fölötti a gyereklétszám. Ez egy igazi sikertörténet.

Pár hónappal ezelőtt az FC Dallasszal kötöttek megállapodást. Mi ennek a célja?

A célunk a tehetségkutatás és az edzői filozófiák eszmecseréje. Múlt héten az első játékost, Chris Richards szereztük meg az U19-be. Chris ott lesz az amerikai túrán is és a profikeretben gyűjtheti az első tapasztalatait.

Az Egyesült Államok nem kvalifikálta magát az oroszországi Világbajnokságra, helyettük például ott volt Panama is. Amerikában ez nem vetette vissza a futball iránti eufóriát?

Az amerikai szurkolók számára természetesen nagyon nagy csalódást jelentett az a tény, hogy a válogatott elbukott a selejtezőben. De egyetlen negatív élménynek nincs akkora ereje, hogy mindent szertefoszlasson. A futball még nagyobb jelentőséggel fog bírni az USA-ban. Az MLS televíziós nézettsége és a stadion látogatottsága is folyamatosan növekedik. Bastian Schweinsteiger, Zlatan Ibrahimivic, Wayne Rooney jelenleg az MLS sztárjai. Orlandóban, Atlantában, Minnesotában és Los Angelesben új csapatokat alapítottak, 2020-ban lesz egy Miamiban is. 2026-ban az USA-ban, Kanadában és Mexikóban lesz a futballvilágbajnokság. Már előzetesen is nagy durranásra számítok.

Giovane Elber, Martin Demichelis és Lothar Matthäus személyében hárman lesznek ott az FC Bayern Legends tagjaiként az US-túrán. Mik lesznek az ő a feladataik?

A legendáink világhírű személyiségek. Giovane, Martin és Lothar számtalan programon fognak részt venni. Például interjúkat adnak, ott lesznek a fantalálkozókon, a kispályás focibajnokságokon és az autogrammosztásokon is. A csapatunk ezáltal természetesen tehermentesítve is lesz, így a játékosok koncentráltan, terv szerint napi két alkalommal tudnak edzeni – ezeket általában a közönség is megtekintheti. Az amerikai szurkolóink számára ez csodálatos dolog!



Hozzászólnék

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

To Top