Tovább pozicionálja magát az FCB az amerikai piacon.
Az FC Bayern München egy szerdai, New Yorkban megrendezett sajtótájékoztatón bejelentette a Global Premier Soccerrel (GPS), az Egyesült Államok egyik legnagyobb utánpótlás szervezetével való együttműködést.
A Bayern edzői körülbelül 5 hétig dolgoznak majd együtt a GPS embereivel, akik 11 állam 75 klubjában foglalkoztatnak 55.000 gyereket és 5000 edzőt. A jövőben ezek a játékosok az FC Bayern filozófiájában, kiképzésében és hivatalos mezeiben valamint edzőfelszereléseiben is részesülnek.
„Tizenegy évesen érkeztem az FC Bayern München juniorcsapatához, minden nagyon professzionális volt. A kiképzés nélkül soha nem értem volna el, amit eddig elértem.” – nyilatkozta Philipp Lahm.
„A GPS-szel való megállapodás a Bayern München számára egy hatalmas jelentőséggel bír és egy nagyon fontos lépés az USA-stratégiánkban.” – mondta el Jörg Wacker, a Bayern vezetőségének nemzetköziesítési stratégia felelőse. „Ezzel a közös munkával akarjuk az Észak Amerikai labdarúgás iránti kötelezettségünket megszilárdítani és mindenekelőtt az FC Bayern legfontosabb szurkolói csoportjait, gyerekeket és fiatalakat megszólítani.”
„Egy világbajnok kiképzése már a nagyon korai években megkezdődik, ezért nagyon fontos hogy a gyerekek fejlődése érdekében kivételes edzésben részesüljenek. Évtizedek óta erre alapozunk.” – mondta el az fcbayern.de-nek Wolfgang Dremmler, az FC Bayern juniorcsapatának vezetője.
„Az a tény, hogy Németország világbajnok keretében öt játékos az FC Bayern München juniorcsapatából emelkedett ki, magáért beszél.” – Joe Bradley, a GPS ügyvezető igazgatója.
A Bayern München április 1-jén nyitotta meg amerikai irodáját New Yorkban, hogy az „FC Bayern München” márkanevet az USA-ban még inkább népszerűsítse.